Re: Zmiana mac adresu

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 29 Apr 2004 - 23:34:43 MET DST

Rafal wrote:

> Dobrze jest skonfigurowany, chodzi mi o to, zeby czasami do sieci podlaczyc
> drugi komputer z inna karta sieciowa, a pierwszy odlaczyc.

serwer dhcp dziala na jakiejs maszynie, ktora trzyma sobie tablice ARP,
czyli MAC <--> IP; jezeli zmieniasz MAC po wystartowaniu windowsa, to
windows w trakcie startu juz rozglasza sie w sieci ze starym MACiem;
musisz poczekac dobra chwilke - zeby sie wpisy w tablicach arp i
tablicach wlasnych serwera dhcp wytajmalcily.. albo odpalic kompa bez
wlozonego kabla sieciowego; zmienic MAC i dopiero wsadzic kabel;

sam mechanizm serwera dhcp sprawdza tylko mac adress /ewentualnie
segment sieci, z ktorego nadchodzi zadanie oferty - ale tu sie ten nie
zmienia/;

adas;