Re: czy sie oplaca OC..

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Wed 28 Apr 2004 - 20:32:16 MET DST

Użytkownik "Marcin d." <tiger_11_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Witam....
> Trapi mnie czy warto podkrecac sprzet czy tez nie i musze sie poradzic
> innych opini..
> Bylem kiedys w sklepie komputerowym i mowilem mu ze chce jakis
> wiatrak i tak dalej.... i inne czesci, mowie mu ze chce sobie
> podkrecic kompa, a on mi mowi po co ci to czlowieku w zupelnosci nie
> trzeba tego robic bo i tak nie odczuje roznicy.
> A mam;
> Asus A7N8X Deluxe,
> Athlon 2500XP Barton,
> Kingston Hyperx 2x256MB,
> MSI GFFX5900XT,
> [...]

Sprzedawca miał rację - twojego sprzętu kręcić nie musisz. Szkoda czasu
na poznawanie tajników podkręcania i na ewentualną naprawę systemu bądź
odzysk danych z partycji, które mogą na podkręconym przez laika sprzęcie
wylecieć w powietrze. Szkoda też pieniędzy na superwydajne wiatraki,
chłodzenie wodne ;-) i inne cuda, a także (a czemu nie) na ew. wymianę
uszkodzonych podzespołów. Taki sprzęt jak twój jest już wystarczająco
szybki; dołóż mu lepiej drugie tyle RAM-u, wyłącz swapa, zoptymalizuj
system, ew. przejdź na RAID i będzie hulał jak złoto.

Ale jeśli kręcenie sprawia ci przyjemność, lubisz zdobywać kolejne
cyferki, masz aż zanadto wolnego czasu - który możesz poświęcić na
jałową zabawę w podrasowywanie sprzętu, zamiast swojej wiedzy i
umiejętności pracy z systemem - to kręć ;-).

P.S. To takie moje 3 grosze, ale ja laikiem jestem w podkręcaniu... ;-).

/odpowiadając zmień px na pl/