dysk sie muli

Autor: Andrzej Kłos (andy.klos.opss_at_kura.wp.pl)
Data: Tue 27 Apr 2004 - 14:10:19 MET DST

Witam

w sumie nie wiem, czy problem sprzętowy, czy programowy, ostatnio coś mi
dysk szwankuje, strasznie długo trzeba czekać na reakcję komputera,
lampka dysku prawie cały czas się pali, nie słychać specjalnie
niepokojących odgłosów, nie dokładałem ostatnimi czasy żadnego sprzętu,
co do instalacji (i deinstalacji) programów to trudno coś powiedzieć
(coś takiego robiłem, ale nie zauważyłem związku czasowego z problemem z
dyskiem)

dla porównania mam "wydruk" z HDTach obu moich dysków

http://www.odpady.home.pl/pub/zly.jpg

http://www.odpady.home.pl/pub/dobry.jpg

o ile pamiętam, to ten "zly" miał kiedyś analogiczny wykres do
"dobrego". A teraz za każdym razem daje inne wartości. Mam win98.
Zapuszczałem program firmowy do dysku i tam test nic nie wykazał, oprócz
tego, że test ciągnął się nie przez 2 minuty a przez 2 godziny.
Włączyłem też S.M.A.R.T. ale nie mam od niego żadnych komunikatów.

Czy to zbliża się koniec dysku?

Czy coś mi siedzi w środku i go hamuje? Antywiry mam aktywne.

andy_nek