Re: odświeżanie stacji dyskietek

Autor: Reksio (mislawek_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 26 Apr 2004 - 11:59:24 MET DST

> Płyta Clayton na chipset'cie VIA 694. Mam taki problem : pierwsza
> dyskietka włożona /pod win_xp/ jest poprawnie odczytana, natomiast
> każda następna dyskietka jest odczytywana jako zawartość tej pierwszej.

Jedna z przyczyn sprzętowych - w FDD są 2 czujniki po bokach stacji:
- rozpoznający dyskietkę 720/1,44
- sprawdzający wyjęcie-włożenie nowej dyskietki.
Jeżeli ten drugi czujnik nie zgłosi wyjęcia dyskietki, jej zawartość (tylko
FAT a nie pliki) są odczytywane z pamięci cache. Kiedyś już ten temat
przerabiałem - wystarczyło w moim modelu lekko wygiąć mocowanie czujnika.
    Niewykluczone że jest to także problem programowy - ale na ranie nie
miałem jeszcze takiego, owszem zdażyło mi się kilka razy tak z CD :-)
    Reasumując - sprawdzić FDD w innym kompiku - uwaga ma znaczenie
położenie FDD (np. na plecach :-), wyczyścić stację, sprawdzić czujnik
symulując wymianę dyskietek (wtedy przy ponownym odczycie kręci dyskietką)

Powodzenia. Reksio.