Re: boot-owanie

Autor: Gabriel (geyb_at_polbox.com)
Data: Mon 26 Apr 2004 - 09:23:06 MET DST

> a może ktoś mi by napisał jak zaistalować linuxa bez bootowania
> pierwszej płyty??

Zwykle na pierwszej płycie z instalacją linuksa znajdują się obrazy
dyskietek startowych do instalowania systemu z różnych nośników takich
jak sieć ethernet, dysk usb, cd-rom atapi, cd-rom scsi itp. Poszukaj
katalogu z tymi obrazami (np. w mandrake'u jest to katalog "images"), a
następnie swtórz dyskietkę, z której uruchomisz instalatora. Pod
linuksem wystarczy wykonać:
dd if=plik_z_obrazem.img of=/dev/fd0
zaś pod DOS-a jest program RAWRITE.EXE, który też potrafi nagrać obraz
na dyskietkę. Pod Windows jest całkiem ładny i funkcjonalny program
RAWRITEWIN.EXE.
Wracając do tematu bootowania z CD-ROM. Jest to fajne, ale nie zawsze
działa. Spotkałem się z podobną sytuacją, w której konkretny napęd
CD-ROM podłączony do konkretnej płyty głównej po prostu nie chciał
bootować z krążka CD. Czasem też można spotkać płyty CD, które na danym
napędzie CD nie chcą się bootować. Powodu nie znalazłem :(

g.