PixelView GF5700

Autor: Michał Paczkowski (sasdasda_at_wp.pl)
Data: Sun 25 Apr 2004 - 23:40:24 MET DST

Witam
Zakupiłem ostatnio prolinka GF 5700 o identyfikatorze PV-N36AL(128KD). Jest
to wersja 300mhz rdzeń ( :( ) i 500 pamięć, radiator okrągły z blaszek na
około wiatraka.Wygląda jak ten na dole ze złotym wentylem:

http://www.prolink.pl/trade/productview/491/130/

I tu mam pytanie. Skoro rdzeń jest obniżony z 425 do 300(tak mi sterowniki
pokazały), to czy nie jest możliwość podkręcenia go z powrotem na te 425? W
końcu to ta sama kostka, co w wersji pełnej, tylko wentyl jakiś taki
tandetniejszy. Z czym się wiąże ryzyko podkręcania karty? Czy od razu można
ją spalić jak podkręce do 425, czy się poprostu wyłączy, albo zwiesi? Wydaje
mi się, że z podkręceniem rdzenia powinien być mniejszy problem, niż z
podkręceniem pamięci, bo pamięci mogą zostać zastosowane wolniejsze, tak jak
w serii L. Co Wy o tym sądzicie? Czy w razie podkręcania a nie spalenia jest
zapisywany jakis bit w kostce, który skasuje mi gwarancje? Chodzi mi o to,
że jak podkręce ją i w przyszłości padnie nie z winy podkręcania, czy serwis
to wykryje, że była przetaktowana?

Pozdrawiam