Gustowna i dobra obudowa do PC?

Autor: vario (variofoto_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 24 Apr 2004 - 21:30:33 MET DST

Witajcie,
Pisze tu pierwszy raz i jako taki spodziewam sie, ze moge zostac
zignorowany, szczegolnie, ze pytanie mam z gatunku "blahych", ale moze nie
bedzie tak zle.

Probuje przeczesac rynek i dowiedziec sie czy mozna kupic pecetowa obudowe,
ktora bylaby wykonana w dobrym stylu i z dobrego materialu. Nie ukrywam, ze
podoba mi sie obudowa Maka G5 (G4 tez) i sa one dla mnie pewnym
wyznacznikiem tego co mozliwe. Z firm zajmujacych sie obudowami pecetowymi
zwrocilem uwage na Coolermastery (np.Centurion) ze wzgledu na przedni panel
wykonany z aluminium a nie plastiku. Wiem o formie Chieftec, ale szczerze
mowiac wygladem i przednim panelem mnie nie przekonuja, choc technicznie sa
pewnie bardzo dobre.

Oprocz wspomianego oszczednego i szlachetnego stylu szukam obudowy, ktora
mialby nastepujace cechy:
- brak klapki, czesto korzystam z nagrywarki DVD i nie chce ciagle otwartej
klapy, ktora moge potracic noga i urwac.
- jak najlepszy przeplyw powietrza wewnatrz obudowy, a wiec jak najwieksza
powierzchnia przedniego panelu perforowana, tak aby bylo skad brac powietrze
dla wiatraczkow i jak najwiecej miejsca przewidzianego na wiatraczki
- w srodku maja dzialac 3 dyski twarde (Seagate), Athlon XP 2500+ Barton,
chlodzi go Coolermaster Volcano 7+, nagrywarka. Zasilacz mam Chiefteka 350W
z dwoma wentylatorami.

Moze ktos czytajacy mojego posta zwroci mi jeszcze uwage na jakis produkt
dostepny na naszym rynku? Nie sztuka jest kupic cos za 1000zl
(np.Thermaltake), ale znalezc cos za 300-350zl (bez zasilacza).

Ogolnie temat interesuje mnie dlatego, ze wprawdzie mocno ju zwyciszylem
mojego kompa, ale chce jeszcze sprobowac wiecej, wnetrznosci kompa mysle, ze
mam juz ok, zastanawiam sie ile jeszcze mozna zyskac wymieniajac obudowe
nonameowa na markowa. Nie mam zadnych specjalnych wibracji, ale przeplyw
powietrza jest kiepski. Plyta ma o tej porze roku 35 st.C, a procesor 65st.C
(Volcano chodzi na minimum ze wzgl. na halas). Nie planuje podkrecania, ale
cos trzeba by z tym zrobic.
Czy niezaleznie od banalnosci obudowy wystarczy dac na przod i tyl 80mm
wentylki i puscic je na niskich obrotach?

Tomek