Dziwne objawy LITE-ON LTR-52246S

Autor: Krystyna (kalifek_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 23 Apr 2004 - 10:05:25 MET DST

Witam,
Chcę nagrać płytkę np. z filmem bez nadgrywania. Zdefragmentowana partycja,
AV - wyłączony. Luksusowe wręcz warunki :) Płytki z różnych źródeł i różnych
firm. Używam Nero 6.3.0.2, szybkość nagrywanie np. filmu 32x. Wg komunikatów
symulacja, nagranie i test przebiega bez zakłóceń. Chcę odczytać płytkę w
nagrywajce - nici. Co lepsze Cd-rom też nie odczytuje jej zawartości lub
daje czas odczytu astronomiczny.
Eksplorer pokazuje zajętość dysku 702 MB = pojemności pustej płytki. Napęd
ani mruknie - jakby podgląd go nie dotyczył. Okienko napędu nie pokazuje
żadnej zawartości. Przechodzę do testu powierzchni z nera. Dość dużo błędów,
na niektórych płytkach ostatnia pozycja na czerwono lub odmawia zrobienia
jakiegokolwiek testu, gdy napęd nie ruszy.
Mija 10 minut. Robię ponownie test. Eksploer nadal nie pokazuje zawartości
płytki, napęd nie wykazuje chęci do ruszenia. Test już jest ładniejszy -
znika zaznaczenie czerwone, mniej żółtego - napęd zawsze rusza.
Mija następne 15 minut - wszystko się ładnie czyta, spisuje na dysk, test
cały zielony ! Cd-rom też czyta płytkę bez zakłóceń.
Mogę nagrywać następną płytkę lub odczytać inną nagraną.
Gdy potaktowałam go z nienacka odczytem płytki, widział ją i odczytywał, ale
wczoraj jakby zaczął i z tym mieć problemy. Zaskoczyło mu dopiero po którejś
próbie. Po prostu nie ruszał z odczytem.
Mam go z pół roku, nagrał łącznie z 150 płytek. Więc się chyba nie przesilił
;( Myślałam o przegrzewaniu napędów, osunęłam spod nich napęd dyskietek,
komputer całkowicie otwarty. Aspi zainstalowane prawidłowo.
Problem praktycznie wystąpił z dnia na dzień. Jedynie w komputerze był
wymieniany cooler, ale to raczej nie może mieć większego znaczenia. Czym to
zachowanie może być powodowane ? Czy nagrywajka nadaje się do serwisu, czy
ja jeszcze coś zawaliłam ? W innym komputerze napęd pracuje bez kłopotów,
inna nagrywajka u mnie zachowuje się tak samo jak moja.

Ustawienie sprzętu w komputerze klasyczne - na górze napędy - LG, pod nim
LITE-ON, przerwa (wyjęty napęd dyskietek), dwa dyski jeden nad drugim.
Połączenia prawidłowe.
Sprzęt : płyta - Epox 8K9A7I, ATHLON XP 2400, karta grafiki - FIC Radeon
9500 Pro, pamięć - DIMM DDR 512 MB, zasilacz Chieftec HPC-420,
Dyski : Seagate Barrakuda 80 GB, CAVIAR SATA 120 GB,
Napędy : LITE-ON LTR-52246S, LG CD-ROM CRD-8522B.
System : Windows XP.

Pozdrawiam
Krystyna