Problemy z podkręcaniem.....

Autor: MariuszH (marhuz_at_zwm.punkt.pl)
Data: Thu 22 Apr 2004 - 22:28:12 MET DST

Mam sprzęt następujący
Barton 2500+, MSI K7N2 Delta ( Bios najnowszy 5.7), 512 MB ram NoName 333,
zasilacz Chieftec 360w DF, grafa R9800.
I mam problemy z podkręceniem procka. Ale zacznę od początku.
Bartona kupiłem prawie rok temu wersja box na brązowym laminacie. Na mojej
starej płycie MSI Kt333 U2, procek dawał się podkręcać do 2800+ i bez
problemów "chodził". 200 FSB fizycznie kt333 nie obsługuje dlatego nawet nie
próbowałem. Ale w marcu zepsuła mi się mobo i musiałem kupić nową wybrałem
"sprawdzonego" MSI i wybór padł na Deltę Ultra400.
Na "niepodkręconym" procku i pamięci wszystko chodzi bardzo stabilnie i nie
miałem dotąd problemów. Ale wczoraj postanowiłem go trochę podkręcić.
Najpierw samą pamięć asynchronicznie do procka tj na 400 Mhz. I wszystko
poszło normalnie i chodziło również bez problemów. Ale kiedy "dostawiłem" do
tego procka na 11x200 komp się wyłączył. Zauważyłem że jeżeli dłuższy czas
odczekam komp odpalał się do pewnego momentu np. do zgłoszenia się ramu albo
też kiedy chciałem się szybko dostać do Biosu to zatrzymywał się pokazując
tylko niebieski ekran Biosu (bez napisów). Po wyczyszczeniu CMOS-a musiałem
się jeszcze zająć "zworkologią" - btw. czy inne płyty na nf2 też mają tak
pojebane przywracanie Biosu do normalnego stanu ? Zdejmij zworkę - zapisz
bios - załóż następną zworkę - zapisz itd..........kota można dostać....
No to w takim razie spróbowałem na 12,5x 166 - na starej płycie chodziło
idealnie. I niby wszystko się odpaliło, odpalam demo FarCry i.......pierwszy
raz od 2 lat miałem zwisy w gierce. Na "standardzie" śmigało a tu...dupa.
Pracę pamięci i procka ustawiałem wcześniej na NORMAL. Również na starej
płycie wogóle nie podnosiłem vcore na procka 2800+, a teraz się już
normalnie boję coś kombinować przy takiej dziwnej pracy. A szkoda by było
dlatego piszę na grupę ten post bo może ktoś miał już jakieś doświadczenia w
podkręcaniu Bartka na MSI K7N2 Delta-L.
Ewentualnie do jakiej wartosći ustawić Vcore procka i być może i Ramu. ?
Tym bardziej że pamięć wyrabiała na 400 mhz.
Kabelek do "napięcia pomocniczego" mam wpięty. Czy Radek9800 może mieć
wogóle wpływ na podkręcanie procka.

Dzięki za przeczytanie mych "wypocin"
Pozdrawiam
mhuzar