Re: Komunikacja kontrolera ze stacją dyskietek

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Wed 21 Apr 2004 - 21:10:34 MET DST

Jacek wrote:

> Poszukuję sensownego opisu komunikacji kontrolera ze stacją dyskietek,
> tzn. co i jak wędruje po kablu. Szukałem googlem, niestety bez rezultatu.

takie informacje przydatne sa w momencie projektowania stacji dyskietek
lub kontrolera; w warunkach uzytkowych nikogo nie interesuje wewnetrzna
komunikacja kontroler <----> fdd, tylko odwoluje sie do polecen
kontrolera;

mozesz przeszukac baze RFC: http://www.faqs.org/rfcs/

szukanie na googlach dalo nastepujacy rezultat:
http://www.mentor.com/inventra/cores/catalog/prod_desc/mfdc78_pd.pdf
http://www.mentor.com/inventra/cores/catalog/prod_desc/m765a78_pd.pdf
tu masz prospekt /krotki dwustronnicowy/ jakiegos kontrolera FDD; teraz
wystarczy tylko poszukac pelnej specyfikacji tych scalakow;

poszukaj rowniez w pelnej dokumnetacji chipsetow intela; akurat intel ma
dobrze opracowana i skatalogowana dokumentacje, wiec nie powinno byc
problemu ze znalezieniem; jakbys nie znal nazwy scalaka, to popatrz na
allegro na zdjecia plyt glownych; scalak I/O robiacy m.in. za FDC to
bedzie jeden z dwoch najwiekszych scalakow na plycie

pzdrv;
adas;