Re: Przelaczenie dyskow z IDE na kontroler RAID

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Wed 21 Apr 2004 - 20:14:18 MET DST

Fazi wrote:

> Potrzebuje zwolnic zlacza Primary i Secondary dla napedow CD-DVD i musze w
> tym celu przelaczyc 2 dyski pracujace obecnie na Primary Master/Slave na
> kontroler Raidowy. Plyta to Gigabyte 7VAXP z Raidem. System to
> Windows2000SP4 PL.
> W Biosie mam ustawione, ze Raid pracuje jako dodatkowy kontroler IDE. Czy
> wystarczy przelaczyc kabel od dyskow z Primary IDE na kanal RAIDa i system
> wystartuje z niego?
> Slowem czy takie przelaczenie kanalow nie narobi zamieszania w Windowsie?
> Jak to przelaczyc by to zadzialalo i nic nie skopac w systemie?

na wszelki wypadek zrob ghost image partycji z windowsem2000 oraz
partycji rozruchowej /jesli masz tylko jeden OS, to bedzie to jedna i ta
sama partycja/; windows moze sobie przywiazac nowe oznaczenia literkowe
do istniejacych partycji, co jest cholernie trudne pozniej do
doprowadzenia do porzadku;

zas co do samego startu systemu - przyznam ze nie testowalem nigdy, ale
winda nawet z zainstalowanymi sterownikami do kontrolera moze przywitac
Cie komunikatem "INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE", gdyz istnieje obawa, ze
pliki uzywane do startu systemu i pliki sterownika widocznego w
menadzeze urzadzen to moga byc rozne pliki - ale jak mowie: to tylko
podejrzenie i sprawdz to jescze na pl.comp.os.ms-windows.winnt;

adas;