Matrox Millenium II - problem z DirectX

Autor: John (groniecWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 21 Apr 2004 - 11:25:11 MET DST

Sprawiłem sobie niedawno kartę Matrox Millenium II.
Pobrałem najnowsze sterowniki ze strony Matroxa, zainstalowałem, wszystko
poszło OK, lecz przy starcie Windows-a Matrox Diagnostic wywala mi taki oto
komunikat:

MGAdiag:

WARNING: Old version of DirectX installed.

Matrox CD-ROM or your system disks. See "Troubleshooting" in your Matrox or
system manual.

Error code number: 22

W momencie gdy instalowałem drivery do karty w Windowsie (98SE) miałem
zainstalowanego DirectX-a w wersji 9.0 (wczesniej mialem S3 Virge i nie było
problemów z DirectX). Wgrałem do grafiki najnowszego BIOS-a ze strony Matrox-a -
 teraz mam ver. 1.5 a wczesniej byla chyba ver. 1.1.
Niestety to nie pomogło. Pomyślałem, że może za nowy ten DirectX dla tego
Matroxa, więc odinstalowałem wersję 9.0 i zainstalowałem 8.1 (4.08.01.0901).
Nie chciałem schodzić niżej, ponieważ mój ulubiony odtwarzacz divx - Koala
Player zaleca zainstalowanie DirectX 8.0 lub nowszy. Niestety nadal mam to
samo. Kiedy testuje grafikę testami z zakładki Ekran w DxDiag to wszystkie
testy z zakładki "Testuj moduł DirectDraw" są wykonywane pomyślnie. Natomiast w
zakładce "Testuj moduł Direct3D" tylko pierwszy test przebiega prawidłowo.
Próba wykonania drugiego testu ("Ten test użyje przyspieszanych sprzętowo
interfejsów DirectX8") kończy się komunikatem:

Wyniki testów Direct3D: Wystąpił błąd w kroku 5 (GetDeviceCaps): HRESULT =
0x8876086a (3W niedostępne)

Niestety niedziała mi wogóle Koala Player. Vplayer też się od razu zawiesza.
BSPlay wyświetla komunikat o niemożliwości pracy w trybie overlay. Co
powinienem jeszcze sprawdzić ?

Jeżeli to komuś pomoże to zamieszczam informacje o karcie z Matrox Display
Properites:

Graphics hardware:

Model: Matrox Millenium II
Accelerator: 2164W
Memory: 8 MB
Memory type: WRAM
RAMDAC speed: 250 MHz
Serial number: CBD55165

Graphics software:

VGA BIOS version: 1.5
Display driver version: 4.11.01.4330
VDD version: 4.11.01.4330
Matrox PowerDesk version: 4.33.045
DirectDraw/Direct3D driver version: 4.11.01.4330
Microsoft DirectX version: Unknown