Re: Jakiej marki HDD 2,5"?

Autor: Marcin Ozdzinski (mozdzins___at___.simplusnet.pl)
Data: Tue 20 Apr 2004 - 15:43:49 MET DST

> Nie jestem pewien, czy "ranking producentów" jest taki sam dla dysków 2,5"
> jak dla 3,5", więc pytam: jakiego producenta dysk 2,5" wybrać, aby ryzyko
> awarii było możliwie małe? Interesują mnie pojemności rzędu 30-40GB.
Ja mam Hitachi 30 GBale z serii Hitachi (DK23EA-30) a nie IBM ICxxx od roku
i chodzi bezproblemowo i cicho , co prawda jest stosunkowo wolne 4200 rpm.
Podobno Toshiby są mało awaryjne, jeśli lubisz ryzyko to moze spróbuj
Samsunga , ma bardzo tanie dyski o bardzo dobrych parametrach ale ponieważ

na rynku od pół roku nie wiadomo jak z ich awaryjnością.
IBM/Hitachi, z serii IC znam trzy przypadki padów w odstępie kilku tygodni,
co prawda
intensywnie uzytkowane przez dwa lata.
Fujitsu nie wiem :)
Generalnie ja bym brał taki z 36 miesięczną gwarancją i możliwie często
robił
backupy, nie ma lepszego sposobu ochrony danych.