Re: problem - VIA, zakres przerwan

Autor: decy (decybeliusz_at_wytnijtlen.pl)
Data: Tue 20 Apr 2004 - 00:23:41 MET DST

przede wszystkim dziekuje wam za zainteresowanie tym jakze intrygujacym
problemem :)

> Zostaje tylko albo aktualizacja sterowników (przede wszystkim
> do karty dźwiękowej), albo wyłączenie ACPI i sprawdzenie, czy
> będzie lepiej. Najlepszym rozwiązaniem zaś jest zmiana karty
> dźwiękowej na coś nie-Creative -- ta firma nie potrafi pisać
> sterowników :(

karta moja muzyczna na naklejke sb 128 pci a na chipsecie jest numerek 5507,
oraz taki bardzo dziwny kawalek metalu przyczepiony do niej (radiator?)
sterowniki zalecane przez producenta (o zgrozo) nie wspominaja o takim
modelu, wiec nie zdziwilem sie jak setup wyrzucil blad podczas ich
instalacji

> BTW żeby w trybie 2D takie coś aż tak spowalniało system?
> Aż dziwne :) Jak wyciągniesz dźwiękówkę to grafika wraca do
> normy?

wlasnie takie cos zrobilem (wlaczone ACPI, w2k, wyjeta sb128), dla testu
wlaczam full-screen jakas flashowa animacje np beksinski.pl i nadal wszystko
spowalnia, i ledwo chodzi

> BTW warto też sprawdzić, czy masz najnowszy BIOS do płyty
> głównej. Np. w przypadku ECS K7VZA nowe BIOSY czyniły cuda.

zle podalem informacje o mojej plycie, jest to A trend atc 6240 a chipsetem
vt82c693a czyli apollo pro 133, bios jest fabryczny, nie zmieniany od
nowosci, ustawienia biosu sa "defaultowe"

doszukalem sie czegos takiego jak pci latency patch v0.19
w pliku faq zalaczonym do tego patcha jest info ze : chipset via baaardzo
zle radzi sobie z a) kartami creative b) geforcem, jak widac u mnie sa
jednoczesnie oba urzadzenia na polkadzie wiec moze poprostu plyta nie pusci
tego dobrowolnie
pamietam jednakze ze dawno temu, kiedy mialem w tym samym komputrzeze nieco
inna karte graficzna i muzyczna (s3virge gx2 + piekne voodoo2, fm801, w98)
to tych problemow nie mialem, i muzyka byla OK i dalo sie pograc w niedziele
np w cs :) niestety v2 nie wyrabialo sie z starszymi-nowszymi aplikacjami 3d
a fm801 nie miala zadnych (stabilnych) sterownikow pod nt/w2k/xp
ale wracajac do terazniejszosci
zadaniem tego patcha mialo by byc wlasnie zlikwidowanie tych trzaskow z
karty muzycznej oraz poprawa ogolnie pracy karty graficznej ...
patch jest zainstalowany ... ale niestety nei pomaga (moze sie gryzie z
via4in1?)

tak wiec zastanawiam sie dalej co z tym faktem robic, wiec mam takie opcje
-najnowszy bios, lub
-wymiana plyty glownej na cos nie-VIA (bo cos mi sie wydaje ze ta firma to
jedna wielka pomylka), lub
-zmiana systemu na linuxa (co wogole by mi nei przeszkadzalo) radzi tak np
p. krzysztof oledzki

pomomo tego chcialbym sie przekonac czy da sie to jakos naprawic bez
radykalnych zmian badz inwestycji pienieznych :)

pozdrawiam
decy z krakowa