Re: Ile urządzeń?

Autor: ceka (cykuta_at_poczta.fm)
Data: Mon 19 Apr 2004 - 04:21:05 MET DST

Agnieszka wrote:
> Niestety nie poprawi, co gorsza wydajnosc dysku spada nieznacznie
> (niezauwazalnie)
> gdyz adapter musi "przetlumaczyc' dane otrzymane od ATA na SATA.
> Stabilnosc nie zmieni sie. Jedyny sens uzywania mostka ATA-SATA to
> bardziej przewiewna obudowa spowodowana zastąpieniem taśmy 80 zylowej
> duzo ciensza SATA
> (o ile nie uzywasz okraglych kabli ATA).
> Obecnie jedyne "prawdziwe" dyski SATA produkuje Seagate (moze juz ktos
> dolaczyl),
> reszta to zwykle dyski ATA z wbudowanym wlasnie mostkiem ktory
> [...]

Jeszcze raz dzięki, bardzo przydatne są twoje informacje. Przebudowuję
komputer i chciałbym wykorzystać efektywnie wszystkie własciwości
posuiadanych elementów. Poza przewiewnością obudowy widzę jeszcze jedną
korzyść z podłączenia dysku IDE do S-ATA, a mianowcie tę, że uwalniam w ten
sposób oba kanały IDE, do których mogę podłączyć dwa napędy optyczne,
stwarzając im komfortowe warunki pracy, jako jedynym urządzeniom na tych
kanałach. Do złaczy S-ATA podłączyłbym zaś dwa dyski, w tym jeden IDE,
poprzez adapter, a drugi SATA - bezpośrednio. Nie wiedząc jeszcze tego, co
napisałaś wyżej o dyskach SATA zdecydowałem się już wcześniej na Seagate
120GB, 7200, 8MB cache, SATA, a więc przypadkowo trafiłem na właściwy
"trop". Czy uważasz przedstawiony wyżej "przydział" kontrolerów dla
poszczególnych urządzeń za optymalny?
Pozdrawiam.
ceka