Re: A może uda się "oszukać" kontroler ATA?

Autor: mich (michales_nospam_at_polbox.com)
Data: Sun 18 Apr 2004 - 15:39:21 MET DST

"Radosław Sokół" <rsokol_at_magsoft.com.pl> wrote in message

> Trzeba było od razu tak pisać.
>
> Pierwsze pytanie: czy to BIOS tego komputera wykrywa
> ten dysk twardy jako Slave właśnie? Czy też opierasz się
> o sposób wykrycia dysku w maszynie stacjonarnej na przyk-
> ład?

No tak przepraszam ze nie napisałem od razu ale nie chciałem
zasypywać was od razu masą szczegółów.

> Aaaa, bo przejściówki 3.5">2.5" wymuszają Slave, bo
> dyski 2.5" nie mają możliwości zmiany.

Rzeczywiście opieram to na eksperymencie na stacjonarnym
z przejsciówką. Nie wiedziałem, ze przejsciówka cos takiego
wymusza.

> Jesteś pewien, że ten dysk nie jest po prostu za "duży"
> jak na tę maszynę i nie jest z tego powodu wykrywany
> przez BIOS?

Za duży nie jest bo inny model dysku (Hitachi 40GB był widziany
bez problemów).

Skoro jesteś tak uczynny i gotów cos doradzic to podsumujmy.

1.Praktycznie nowy (choc używany) dysk Toshiba 40GB, 2,5"
2.Zworki zgodnie z opisem na witrynie Toshiby (to znaczy bez zworek -
bo tak ma być).
3, Włożony do laptopa Toshiba Satelite pro (PIII 700) nie widziany przez
Bios w ogóle
4. Włozony do laptopa IBM TP600 (PII 366) nie widziany przez
 BIOS w ogóle
5. W każdym z powyzszych komputerów włożony Hitachi 40GB (nówka
ze sklepu) widziany cały i pozwala instalowac system operacyjny
6. Wspomniana 40tka Toshiby włozona do IBM'ka po uruchomieniu
instalatora Win2000 - powoduje rozpoczecie procesu instalacji, partycjonuje
siępoprawnie, formatuje, kopiuje pliki systemowe ale po niezbędnym
na kolejnym etapie restarcie nie starrtuje system z dysku - jedynie mozliwy
strat z płyty Cd. Instalator "widzi" że był tu zainsatlowany system
proponuje reperacje lub ponowna instalację ale oczywiście ponowna
instalacja niczego nie zmienia.

juz zgłupiałem

masz pomysł czy to sie da użyc jako dysk systemowy?
podpiety do tasiemki w stacjonarnym jako drugi - działa
podłączony przez USB- działa

Michał