Re: BIOS znika z kosci ROM

Autor: CeDeROM (cederom_fake__at_fake.tlen.pl)
Data: Sat 17 Apr 2004 - 20:45:52 MET DST

witam

nidhogg_at_avalon.x.x wrote:
> Awdflash zgłaszał flash type SST 39SFO20 /5V, to jaką kość
> kupić? A może to płyta ma coś nie tak? jakieś zwarcie które kasuje
> ROM?

ROM - Read Only Memory tudziez OTP (One Time Programable) sa pamieciami
tylko do odczytu. OTP mozna zaprogramowac samemu, ale tylko raz. Pamieci
te sa programowane poprzez przepalenie odpowiedniego tranzystora w
strukturze pamieci.

EPROM - Eraseable and Programable Read Only Memory. Podobnie jak ROM/OTP
ale da sie kasowac ultrafioletem.

EEPROM - ElecticEraseable and Programable ROM - podobnie jak EPROM, ale
kazda komorke trzeba skasowac jedna po drugiej podajac odpowednie
instrukcje.

FLASH - podobnie jak EEPROM, tyle ze cala kosc moze byc skasowana jedna
komenda. Szybsze od EEPROM.

W przeciwienstwie do pamieci RAM, zawartosc pamieci *ROM nie jest
podtrzymywana elektrycznie, co wynika z budowy - pamiec ram to matryca
kondensatorow ktore nalezy podtrzmywac, pamiec rom to
bezpiecznik/tranzystor ktory zachowuje sie jak "przerwany drut".

Jak dla mnie wyglada na uszkodzenie pamieci. Sprobuj uzyc inna i zoabcz
czy problem sie powtarza, jesli tak to jest wieksza szansa ze to nei kosc...
Niektore plyty glowne wspolpracuja tylko z wybranymi pamieciami - kazda
kosc ma ze 3 bajty syngatury (producent, typ) - wiec moze nie dzialac z
koscia producenta innego niz w oryginale. Trzeba o tym pamietac
zamawiajac nowa kosc...

greetz!
cdr