Re: Przechwytywanie video - tuner TV

Autor: KEMOT (kemot_at_inetia.pl)
Data: Sat 17 Apr 2004 - 01:42:43 MET DST

Użytkownik " dreda" <derdiusz.WYTNIJ_at_gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Witam. Zakupilem ostatnio karte TV LifeView Fly TV Prime 34. Ma ona
wejscie
> wideo, ktore jest mi potrzebne do zgrywania video z kamery
analogowej.Karta
> obsluguje pelna rozdzielczosc PAL, ale podczas przechwytywania w tej
> rozdzielczosci, w pliku wynikowym wychodzi klatkowanie. Przy
rozdzielczosci
> 320x240 nie ma zadnego problemu. Dysponuje sprzetem AMD Athlon 1000,
> 256RAM... gdzie szukac przyczyny? i w jaki sposob rozwiazac problem > ?

Dużo zależy od użytego kodeka. Jeżeli nie kompresujesz zgrywanego obrazu
to pewnie dysk nie wyrabia (przy braku kompresji dane w pełnym PAL idą z
prędkością około 40000 KB/s). Spróbuj użyć kodowania np. MJPEG. Jak to nic
nie pomoże zmniejsz rozdzielczość przechwytywanego obrazu. Najprościej
rzecz ujmując najważniejszymi parametrami są : format(rozdzielczość,głębia
kolorów), kompresja(birate), liczba klatek na sekundę(fps). Ja na Duronie
1,4Ghz_at_2,0Ghz przechwytuje format(384x288,32RGB) kompresując XviDem(750
Kbps), 25fps. Obraz jak dla mnie jest idealny.