Re: Jaki komputer do obrobki video?

Autor: Marco (notrue_at_interia.pl)
Data: Sat 17 Apr 2004 - 01:35:59 MET DST

Użytkownik "Mr.FX" <mrfx_at_spamcut.clan.pl> napisał w wiadomości

> W takim, że do edycji video to lepszy będzie Cheetach 73GB
> (jeżeli piszemy już o Seagate), pojemnością wystarczy nawet
> do długich filmów, aniżeli jakieś Barracudy >=120 GB.

Weź przestań. Montuję od kilku lat (choć sporadycznie) i nie potrzeba do
tego żadnych cudów natury jak Cheetachy. Każdy dysk 7200 wystarczy, nawet
5400 czasem nie gubi klatek. A z tą pojemnością to jest przecież tak, że
trzeba liczyć x2, bo najpierw zgrywasz źródła, potem montujesz i
exportujesz wielki plik. No jeszcze zależy co się kręci. Ja np. mam za
sobą kilka montaży ślubów i taka impreza to zawsze kilka godzin filmu,
więc poniżej 120 GB nie schodzę.