Komp zamarza - skończyły mi się pomysły :-( - długie.

Autor: peterpan (aipdrozd_at_wp.pl)
Data: Thu 15 Apr 2004 - 19:44:34 MET DST

Athlon 1.8 na Solteku SL-75KAV, 512 MB RAM ,hdd1-80 GB Samsung (1 partycja
10 GB Win XP; 2 60 GB -dane) hdd2 40 GB Samsung (Mdk 10), Secondary Master
Lite-on DVDRW 851S,GF 2MX-400.
Problem jest następujący: komputer pracując pod Win XP zawiesza się bez
względu na czas pracy , 0,5 godz, 1 godz. różnie. Najczęściej podczas pracy
z dyskiem np. NAV, Defragmentacja dysku, Ad-aware 6.0. Tymi programami
katuję go ostatnio żeby ustalić co powoduje zwisy, ale wszystkie moje
wnioski po kolei upadały. RAM wykluczyłem wyciągając po kolei wszystkie
kości RAM (mam obsadzone wszystkie 3 banki) komp zawieszał się bez względu
na to który bank był wolny. Całą noc testowałem Memtest-86, zero błędów.
Wymieniłem grafikę na starego Savage 16 MB - to samo, odłączyłem nagrywarkę
(najnowszy zakup) - zawisł.
 Przeskanowałem komp saknerem MKS z onet.pl wykrył mi trzy trojany, pomimo
zainstalowanego NAV 2003 z ostatnią aktualizacją, już się ucieszyłem że to
była przyczyna , ale niestety nie.
        Po zakupie nagrywarki zaczął wieszać się co 10 min. Sformatowałem
partycję windowsową i ponownie zainstalowałem system, niestety problem się
powtarza, na szczęście juz rzadziej , tak jak napisałem wcześniej.
        Co ciekawe pod Linuxem odpalanym z drugiego fizycznego dysku
chodzi bez problemu. Jedyne co mi pozostaje to dysk master 80 GB z XP-kiem
ale NDD nie wykazuje żadnych błędów, ściągnąłem programik do tetowanie
dysków polecony mi na grupie ze strony Western Digital ale on też nic złego
nie znalazł. Dysk jest prawie nowy z września 2003 jeszcze 2,5 roku na
gwarancji, ale nie wiem jak go reklamować jak nie wykazuje żadnych bad
sektorów.

--
Pozdrawiam
peterd