Re: DVI - warto?

Autor: Jacek Osiecki (joshua_at_ceti.pl)
Data: Mon 12 Apr 2004 - 18:08:47 MET DST

Dnia 8 Apr 2004 20:22:50 GMT, tHe mRuWa napisał(a):
> Czy naprawde warto kupowac LCD 17" z DVI?

> Co tak naprawde zyskamy, bo slyszalem ze tak naprawde to dzis
> zysk jest niewielki, a w zasadzie to zaden w tych sumie "niskich"

DVI przede wszystkim jest wygodne - D-SUB jest złączem analogowym
i czasami trzeba wyregulować położenie obrazu. Przy DVI w ogóle nie ma
takiej potrzeby (ani możliwości), bo monitor każdy piksel stawia tam gdzie
jego miejsce :)

> I jeszcze jedno jak wiemy przy 1280x1024 proporcje obrazu
> nie sa standardowe i wynosza 1.25 przy zwyczajowych 1.3333....
> jak to rozwiazano, by np. kolo nie bylo elipsa???

A nie zauważyłeś, że monitory LCD 17" mają trochę inne proporcje od 15"? :)
Koło nadal jest kołem, po prostu 'siedemnastki' są wyższe dzięki dodanym
liniom.

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki