Dysk widziany jedynie jako "slave" - czy coś można poradzić?

Autor: mich (michales_nospam_at_polbox.com)
Data: Mon 12 Apr 2004 - 09:35:26 MET DST

Mam chyba nietypowy problem.
Pytałem w kilku serwisach - zwykle mówią, że nie spotkali sie z tym.

Kupiłem używany dysk (Toshiba 40GB) do laptopa.
Przez kilka miesięcy używałem go w zewnętrznej kieszeni podłączany
przez USB. I wszystko grało.
Ale w pewnym momencie postanowiłem go wstawić jako dysk
główny w laptopie zamiast dotychczasowego mniejszego.
I tu zaskoczenie system nie widzi dysku (BIOS nie wykrywa).
Nie mozna w ten sposób zainstalować na nim systemu operacyjnego.

Kiedy podłączam go do stacjonarnego komputera jako jedyny
dysk do kontrolera - kontroler widzi go jako dysk "SLAVE"
Zworki na dysku są zgodne (a właściwie nie ma ich bo niepotrzebne)
z opisem tego dysku na www Toshiby - tak jak potrzeba
aby był 'MASTEREM".
Próbowałem też ustawić zworki tak jak do wyboru przez "CABLE
SELECT" - nic nie pomogło.
Czy ktos spotkał sie z takim problemem i wie jak go obejść żeby
użyc tego dysku w notebooku czy zostało mi jedynie używanie go
jako dysku "drugiego" ??
Poratujcie bo troche szkoda kupować nowy dysk mając taka fajna 40tkę.
Michał