Re: Wyciszenie zasilacza

Autor: Chemical (chemical_at_szczecin.home._pl)
Data: Sun 11 Apr 2004 - 15:07:51 MET DST

On Sun, 11 Apr 2004 13:07:41 +0200, "MarkX" <markx_usun_to_at_op.pl>
wrote:

>W moim komputerze najglosniejszym elementem jest wiatrak od zasilacza.
>Czy wymiana wiatraka na nowy i podpieciu go poprzez regulator obrotow
>moze przyczynic sie do jakiegos przegrzewania ,albo awari? Chcialbym na
>noc skrecac wiatrak na minimum ,zeby byl praktycznie nieslyszalny. Czy
>ktos podpinal w taki sposob wiatrak? Wszelkie sugestie mile widziane.
>Moze jakies inne sposoby na wyciszenie wentylatora na zasilaczu?

Ja u siebie spowolniłem wiatrak i zdjąłem obudowę zasilacza (bo oprócz
pracy samego wentylatora dużo szumu robi powietrze przepływające przez
niewielkie otwory w obudowie). Chłodzenie samego zasilacza napewno
przez to sporo się pogorszyło, ale chodzi już sobie ponad pół roku i
jak narazie nic specjalnego się nie stało. Warto również odizolować
wiatrak od obudowy jakimiś gumowymi podkładkami.

Chemical