Re: pomocy - caly monitor drży

Autor: bubba (hubba.bubba_at_all.pl)
Data: Sat 10 Apr 2004 - 21:46:22 MET DST

On Sat, 10 Apr 2004 14:49:44 +0200, "Jakub Wysocki"
<jakubokey_at_usunto.o2.pl> wrote:

>Witam, monitor nec 991sb + hercules 8500le.
>Nagle monitor zaczał cały drżeć, migocze strasznie i skacze na boki, jakby
>sie nie mógł
>ustwić. Kable sprawdzone, wszystko OK.
>Po resecie to samo, mam to już od 10 minut na tym kompie i z trudnością
>pisze mi sie tego posta bo sie zupelnie patrzec nie da, ma ktos moze jakis
>pomysl co to moze byc ??

Identyczne objawy obserwuje sie gdy osoba patrzac zbyt dlugo w
stabilny nie zmieniajacy sie obraz na ekranie TV lub komputera dostaje
nagle drgawek!
Jest to zjawisko powszechne, wystepuje szczegolnie u dzieci lecz w
tym przypadku problemy sa gdy tresc obrazu nadmierne szybko sie
zmienia (np: grykomputerowe i televizyjne), co w efekcie prowadzi do
twalych zmian w psychice dziecka i w skrajnym przypadku prowadzi do
ADD/ADHD (Attention Deficit Disorder/ Attention Deficit Hyperactivity
Disorder).
Czy jestes pewny ze to nie ty drzysz?
Popatrz przez chwile na swoje rece .....
- Nie trzesa sie troche?
A czy mysz na ekranie tez ma drgawki?
A moze miales ostatnio zawroty glowy albo dzwonienie w uszach?
Jak czesto odwiedzasz lekarza?
A moze problem z nadcisnieniem (?)
A moze za wysoki poziom cukru w krwi(?)!
Jaka masz temperature w mieszkaniu ? - jak za zimno to tez mozna
dostac drgawek.
A moze to ze strachu?
Musisz troche kontrolowac swoj temperament i ograniczyc do minimum
czas przebywana przed monitorem.
Jezeli masz monitor CRT to wez jeszcze pod uwage, negatywne
odzialywanie promieniowania "gamma" na ludzki system nerwowy.