Re: komputer ma problemy z podnoszeniem

Autor: .: Grzegorz (ramones_at_op.pl)
Data: Thu 08 Apr 2004 - 20:26:54 MET DST

> Mialem z inną plytą podobny problem, to byl jakis abit z czarnej serii
> wymienionym juz kondensatorem. Upgrade biosu pomogl, dokladnie tego
> samego co byl wczesniej na kostce. Jesli ci sie wiesza to oblookaj
> kondensatory, moze któryś ma garba ?

I to jest strzał w dziesiątkę. Teoretyczny co prawda bo nie sprawdzony
miernikiem.
Wiec tak, najpierw odpowiedam poprzednim pomocnikom: to nie jest wina
zasilacza, sprawdziłem.
A teraz na bieżąco: zanim wydałem opinię o płycie (największe
prawdopodobieństwo kondensator) chciałem sprawdzić właśnie zasilacz.
Podłączyłem Enlighta i objawy te same.
Więc kukam na płycie a tu jeden z tych większych kondesatorków ma
bezczelnego garba. I to na 99,9 % jest przyczyną problemów. Całe
szczęscie, ze można to wymienić.
A upewniłems ię raczej o kondendatorku, gdyż brak startu jest TYLKO na
zimnym kompie, przy pierwszym odpaleniu. Potem jak pochodzi jakiś czas i
go wyłaczę, nawet od zasilania, to przerwa kilkuminutowa mu nie
przeszkada. Kondensator jak nic. :-)
Uf, mogło być gorzej.....

dzięki
Grzesiek