Kt7a i mnoznik powyzej 12.5 - howto

Autor: ka (sir_karlanWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 08 Apr 2004 - 12:54:58 MET DST

Witam.

moja konfiguracja :
Abit KT7a rev 1.1, bios najnowszy (tzn. najmniej stary) + AthlonXP 2000+ ze
rdzeniem Throughbread B z odblokowanym mnoznikiem.

A teraz opis problemu :

System jest bardzo niestabilny przy FSB 133. Nie ma sprawy - zmieniamy na FSB
100 i po problemie..no ale tylko pozornie, bo ten procek ma domyslny mnoznik 12.
5x i taki tez moge ustawic...
tymczasem chciabym tak co najmniej 17x... tylko nie bardzo wiem jak to zrobic -
tzn moge ustawic nizej... ale procek ustawienia w bios traktuje dosłownie.
Domysłame sie ze trzeba bedzie coś pokobinowac przy pinach procka i ustawic
jakis mały mnożnik który zostanie wtedy zinterpretowany jako powyżej tych
nieszczesnych 12.5.
czy jakas dobra dusza mogłaby mi wytłumaczyc jak to zrobić ?

Archiwum przejrzałem..ale znalazłem stwierdzeni "kup z mnoznikiem >=13x to nie
bedziesz mial problemów" LOL :)
Zamontowałemn tego procka juz dawno temu.. komp chodził a ja nie mogłem za
bardzo znależć czas na dłubanie w nim wiec zostało jak było..ale najwyzszy czas
cos z tym zrobic... bo mam procka który spokojanie pociagnie 2000MHz a pracuje
na 1250Mhz - ciut frustrujące.

Druga sprawa : BIOS, Windows, Linux zgodnie twierdzą ze ten procek ma 64kb
cache'u L2 - co jest grane ? nie qmam , przeciez to XP wiec powinien miec ciut
wiecej..ale inny egzemplarz procka tez byl tak widziny... :(

--
pozdrowinka świąteczne,
Krzysiek Arentowicz