Wyswietlanie obrazu w IBM ThinkPad

Autor: Caligari (pnyvtnev_at_nhgbtens.cy)
Data: Wed 07 Apr 2004 - 08:31:03 MET DST

Witam serdecznie,

Posiadam w swojej stajni dwa ThinkPady - oba mają problem z wyświetlaniem
obrazu.
1) 390X matryca 15 cali - co jakiś czas pojawiają się pionowe smugi, znikają
dopiero po ponownym włączeniu komputera. Obraz staje się całkowicie
zamazany. Dzieje się tak nie tylko w Windowsie, także podczas ładowania
systemu. Najlepiej widoczne jest właśnie podczas startu komputera - pojawia
się logo IBM (na czarnym tle) i nagle ... białe smugi na szerokość napisu
IBM przez całą matrycę (od góry do dołu).
2) 660X matryca 13 cali - tu problem jest mniej poważny, mianowicie dopiero
_po_ załadowaniu Windowsa obraz rozszerza się na cały ekran. Wcześniej (np.
w Biosie) zajmuje jakieś 70% - ot taki prostokąt na środku. Nie było by to
uciązliwe gdyby nie fakt, iż zmuszony jestem czasem do używania programów
pracujących w środowisku DOSowym (niestety w Windowsie programy takie
wyglądają tak samo jak przed załadowaniem OS, czyli są ledwo widoczne).
Przeszukałem Bios, który swoją drogą jest bardzo ograniczony, ale niczego
nie znalazłem. Może coś pominąłem?

Jeśli macie jakieś pomysły to bardzo proszę o sugestie.

--
Caligari    *caligari (at) autograf (dot) pl*
<<Adres w nagłówku kodowany w ROT13>>