Re: Jak wyciąć otwór ??

Autor: Shadow (szadowski_m_at_op.pl)
Data: Tue 06 Apr 2004 - 21:33:48 MET DST

> Jakim narzędziem najłatwiej wyciąć otwór w blasze obudowy ?? Chodzi mi
> o w miarę okrągły otwór do wiatraka ( nie szyby ), czy ludzie którzy
> to robili mają jakieś wypróbowane sposoby ??

Ja do tego uzylem cyrkla, wiertarki i pilnika :) Cyrklem narysowalem okrag
na wewnetrznej sciance obudowy, pozniej wiertlem srednica 6 wywiercilem
blisko siebie otwory w wewnetrznej stronie okregu ale tak zeby nie wyjsc
poza niego, zostaly mi takie cienkie laczenia miedzy otworami to je
przecialem tym samym wiertlem, trzeba dusic wiertarke w ta strone ktora chce
sie przeciac :). Pozniej pracowalem pilnikiem polokraglym (szerokosc ok
1,5cm) przez ok 4 godzinki (nie obylo sie bez browarkow :)) i mam otwor na
wiatrak tak jakby oryginalny byl :)
Straty:
wiertlo 6mm juz nie nadaje sie do uzytku :)
5 godz czasu

Teraz mam zamiar w podobny sposob wyciac dziure na szybe (zaokraglone rogi
wiertlem i pilnikiem, lini proste brzeszczotem), ale zakupilem sobie w obi
taki kamyczek do wiertarki o ksztalcie walca (5zl), moze mi cos pomoze przy
wyrownywaniu brzegow.

--
Pozdrawiam,
Shadow