Kłopoty z nowym dyskiem.

Autor: Krzysztof Jaromin (adres_at_w.sigu)
Data: Tue 06 Apr 2004 - 17:06:22 MET DST

Witam.
Problem jest następujący.

Athlon 1,7
ECS K7VTA3
WD Caviar 80 GB
DVD Lite-On
CDRW LG

Dysk jest nówka (kupiony w poniedziałek). Podłączam go jako Primary
Master i startuję kompa. "Detecting IDE Drivers..." i stoi na około
1 minutę zanim go wykryje (ale wykrywa). Niestety dalej nie idzie.

Podłączony jako Primary Slave wykrywa go od razu (żadnego przestoju).

Zabieram się do instalacji Windows. Robię partycję, formatuję dyski
logiczne etc - wszystko bez żadnych problemów. Odpalam kompa z CD z
Windows XP i wskazuję jako miejsce docelowe instalacji partycję C
(10 GB). I tutaj ZONK. Dostaję komunikat:

#v+
Wystąpił błąd podczas aktualizowania informacji o partycji na
Dysk: 78 GB, magistrala..... [MBR]
Instalator nie może kontynuować działania.
Aby zakończyć naciśnij F3
#v-

Spotykam się z tym pierwszy raz. Zupełnie nie wiem o co chodzi.
Próbowałem odpinać CDRW, DVD, przepinałem taśmy, bawiłem się zworką w
dysku, fdisk /mbr i jeszcze kilka innych 'technik'...

Co dziwne, zarówno Win98 jak i linux (Debian, Aurox i Knoppix) instalują
się normalnie - nie ma żadnych dziwnych komunikatów, błędów etc.

Dlaczego na Primary Master wykrywanie go trwa tak długo (a potem stoi)
i co oznacza ten komunikat?

 Pozdrawiam
     Krzysiek

--