Monitor - Starosc nier radosc?

Autor: sebbie (sebbie_at_interia.pl)
Data: Tue 06 Apr 2004 - 14:54:01 MET DST

Mam monitor CTX PR700 (uzywany intensywnie od 6 lat - srednio 6-8 godzin na
dobe).. ostatnio co jakis czas obraz gwaltownie (choc nieznacznie) rozjasnia
sie, albo "pstryknie" - nie wiem jak to opisac..

czy to moze byc oznaka ze moze niedlugo paść całkiem? czy raczej wieksze
prawdopodobienstwo ze pochodzi jeszcze z rok (z tymi 'efektami')?

pytam bo chcialem kupic aparat cyfrowy.. ale jesli monitor by padl - to
mialbym problem

i jesli mialby pasc to chyba nie zmienialbym na CRT tylko LCD (i to raczej
minimum 17'ka, lepiej - 18, 19)
i mam pytanie czy mozliwy jest znaczacy spadek cen (powiedzmy 10-15%) w
najblizszych 3 miesiacach monitorow LCD?

z tego co wiem matryce LCD produkowane sa przez kilka jedynie firm na
swiecie, szukalem w sieci informacji na temat jaka firma korzysta z matrycy
jakiej firmy i dodatkowo rankingu jakosci matryc, ale niestety nic nie moge
znalezc - moze ktos z grupowiczow poratuje url'em?

z gory dzieki za odpowiedz
sebbie