Którą drukarkę wybrać?

Autor: Gmork (gmork.WYTNIJ_at_gazeta.pl)
Data: Tue 06 Apr 2004 - 13:38:55 MET DST

W najbliższym czasie planuję zakup drukarki atramentowej do 450 zł. Na uwadze
mam dwa modele HP 5150 oraz Canon i350. Drukarka potrzebna mi jest przede
wszystkim do druku różnego rodzaju prac (studia), ale chciałbym również od
czasu do czasu wydrukować jakąś okładkę. Jakość zdjęć nie jest jednak dla
mnie rzeczą najważniejszą, a liczą się przede wszystkim koszty eksploatacji.

W zasadzie początkowo wybór padł na Canona, ale ma ona zintegrowaną głowicę i
może być problem z zasychaniem tuszu w dyszach. Jest to dosyć poważny
problem, ponieważ akurat w niedługim czasie będę sporo korzystał z drukarki
(50-80 str/mies), ale później potrzeby mogą maleć i trudno mi pogodzić się z
myślą, że w czasie bezczynności może coś się stać.

Zasięgałem rady w sklepach komputerowych, gdzie powiedziano mi, że Canony po
zakończeniu druku przedmuchują dysze i nie ma możliwości by jakieś
pozostałości tuszu w nich zaschnęły. Sam Canon podobno daje 10-letnią
gwarancję na głowice pod warunkiem używania oryginalnego tuszu (oczywiście
chodzi o taką niepisaną gwarancję ;)

Problemu by nie było gdyby nie koszty zasobników z oryginalnymi tuszami,
które kształtują się następująco:

Canon 40 zł czarny
HP 100 zł czarny
HP refill 50 zł

Ceny oryginalnych tuszów do Canona są zdecydowanie mniejsze od tych do HP. W
przypadku HP rozwiązaniem byłyby zamienniki, które by można bez przeszkód
zastosować, a których niestety nie ma :( Powiedziano mi też, że HP nie jest
również wiele droższy w eksploatacji jeśli weźmie się pod uwagę możliwość
samodzielnego napełnienia zasobnika. Czy rzeczywiście można bez przeszkód
samodzielnie napełnić zasobnik i czy nie ma później problemów z
rozpoznawaniem go przez drukarkę? Ile razy można taki zasobnik napełnić zanim
będzie trzeba kupić nowy?

Być może wymagam rzeczy niemożliwych, ale prosiłbym o podpowiedzenie mi,
którą drukarkę wybrać. Bardzo zależy mi na niskich kosztach eksploatacji, ale
w przypadku Canona rzeczywiście miałbym obawy aby zastosować zamienniki, więc
w grę wchodzą tusze oryginalne. Czy rzeczywiście Canon jest o wiele tańszy w
eksploatacji od HP (wszak zasobnik do HP ma większą pojemność) biorąc pod
uwagę możliwość napełniania zasobników do HP?

Przepraszam za bardzo długi post, ale bardzo mi zależy na dokonaniu
właściwego wyboru, a ponieważ nie mam znajomych, którzy by mogli coś
doradzić, więc pozostaje mi pytanie na grupie, gdzie w końcu również
uczestnikami są osoby bardzo dobrze obeznane z tematem :) Z góry dziękuję też
za wszelkie opinie!