samoczynne wylaczanie sie obrazu :-(

Autor: dysmorfofob (lookas_2002_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 05 Apr 2004 - 11:32:50 MET DST

Witam,
Otoz mam mniej wiecej taka konfiguracje: plyta ECS (na chipsecie VIA KT333
chyba), Athlon 1700+, 256 mb ram + monitor LG FT 755 a do tego karte Palit
GF2 mx440 (64mb). Karta pracuje u mnie standardowo w 1024x768x16bit.
W kazdym razie dzialanie kary graficznej jest bardzo niestabilne. Po prostu
co jakis czas (podczas pracy) przechodzi w cos jakby stan czuwania. Obraz
na monitorze na chwile znika i po ok. 2 sekundach pojawia sie znow. Niestety
od czasu do czasu sie nie pojawia - ale komputer pracuje nadal (tylko nie ma
obrazu na ekranie) ! Wylaczenie i wlaczenie monitora nic nie pomaga (tak
jakby nie dostawal sygnalu z karty - ale nie daje informacji o braku
sygnalu). Wyglada to tak jakby byl w stanie uspienia :-/
Zainstalowane sa najnowsze drivery Nvidii 54.xx (to pomoglo) bo: na poczatku
system po prostu sie wieszal, po kolejnej aktualizacji driverow tylko na
chwile sie wylaczal, ale obraz wzbudzal sie w niskiej rozdzielczosci
(640x480x256 chyba). Dopiero ostatnia aktualizacja ogranicza wszystko do
chwilowego wylaczenia, a potem wszystko wraca do normu. Tak czy inaczej jest
to denerwujace.

1) Inne karty w tym komputerze sie tak nie zachowuja Voodoo Banshee i jakas
PCIowa Trio V2 (czyli monitor sprawny)
2) Moj GF2 w innych komputerach dziala bez problemu ! (czyli karta sprawna)
3) kaszani sie pod win98se, win XP (innych nie sprawdzalem systemow)
4) bios plyty zaktualizowany (nawet jest info do wersji biosu 3.0d ,ze byla
poprawka w biosie co do niestabilnosci kart nvidii)
5) drivery najnowsze (no juz nie zupelnie...wlasnie mam nieco nowsze 56.xx -
zobaczymy)
6) na GF2 zalozylem wentylator (wiec raczej sie nieprzegzewa)
7) karta nie jest podkrecona
8) wybitnie czesto zjawisko wystepuje przy uzywaniu MsWorda !! Tak jakby
biale (jasne) tlo bylo katalizatorem.

Wiem, ze moj post jest dlugi, ale tak jakos wyszlo.
Moze ktos ma jednak jakis pomysl co z tym zrobic (poza wymiana karty) lub
mial do czynienia z takim zachowaniem sie komputera. Szkoda mi pieniazkow na
nowa karte bo komputera uzywam raczej do pracy w 2D, a do gierek, ktorych
uzywam ta karta w zupelnosci mi starczy. Ale to zjawisko jast naprawde
upierdliwe (szczegolnie jak powtorzy sie 5-6 razy w ciagu minuty).

::-:: dysmorfofob ::-::