Re: Sprawa plomb na obudowie

Autor: grzegorz ps (unogp_at_wytnijto.wp.pl)
Data: Sun 04 Apr 2004 - 18:38:51 MET DST

> Chciałbym się Was o coś zapytać. Mianowicie czy sklep komputerowy, w
którym
> jest kupowany cały komputer (bez monitora i głośników; komputer to
składak),
> ma prawo nakleić plomby gwarancyjne na obudowę, tak że jej otwarcie
powoduje
> utratę gwarancji? Tylko gwarancji na co? Na obudowę? Czy też może na cały
> zestaw? Bo mnie się wydaję, że nie mają takiego prawa, bo to powoduje, że
> klient nie chcąc tracić gwarancji, jest zmuszony kupować tylko u nich.

Nie pamiętam czy sklep ma takie prawo (pracowałem w sklepie, który
nie zakładał plomb).
Powiem w ten sposób:
1. Nie musisz kupować u nich, ale żeby coś wymienić na gwarancji, np
grafikę
kupioną gdzieś indziej, musisz ją zawieść razem z kompem (czyli odłączanie
wszystkiego za każdym razem, no i kłopotliwy transport).
2. jeśli to tylko możliwe kup w takim sklepie, który nie zakłada plomb,
nawet jeżeli mają trochę wyższe ceny. Zakładanie plomb (czasem) wiąże
się z tym, że sklep po prostu boi się reklamacji i w ten sposób zabezpiecza
w pewny sposób swoje interesy. IMHO jeżeli sklep jest solidny to nie
potrzebuje
takich zabezpieczeń.

--
grzegorz
Abit SA6, Celeron 850/100, RAM 256 MB, Quantum 20 GB/7200 RPM,