Ciekawy i trudny problem - p³yta, procesor ?

Autor: Jacek (mikraw_at_poland.com)
Data: Sun 04 Apr 2004 - 15:18:44 MET DST

Mia³em ju¿ wiele problemów ze sprzêtem i wszystkie udawa³o mi siê rozwi±zaæ
lub w przypadku uszkodzenia postawiæ w³a¶ciw± diagnozê i wymieniæ sprzêt.
Tym razem jednak ju¿ tracê cierpliwo¶æ.
Komputer zawiesza siê przy kopiowaniu plików, bez znaczenia czy z napêdu CD
na dysk, czy z jednej partycji na drug±. "Zwis" jest totalny, nawet reset
nie dzia³a, trzeba wy³±czyæ wtyczkê zasilania lub przytrzymaæ przycisk POWER
przez 4s.

Najpierw config:

Abit KV7 bios 1.4 (ze starszymi by³o to samo)
Athlon XP 2500+ ( default)
Kingmax 512 MB DDR 400
WD Caviar 80 GB
Zasilacz Codegen 300W

Pierwsze podejrzenie pad³o na p³ytê g³ówn±, dysk lub zasilacz.
Na dyskach Samsunga, Seagate bez zmian - odpada.
Sprawdzi³em na zasilaczach Chieftec i Codegen 400W i to samo - zasilacz
odpad³ z krêgu winnych.
Czyli zosta³a p³yta i ewentualnie walniêty kontroler IDE.
Jednak co¶ mnie tknê³o i w³o¿y³em do p³yty Durona 1300, testowa³em kilka
godzin i wszystko by³o OK.
W tej sytuacji podejrzenie pad³o na procesor, jednak szybko zosta³o
zweryfikowane poprzez w³o¿enie go do innej p³yty, gdzie operacje kopiowania
by³y poprawne i kilkugodzinny test prime nie wykaza³ b³êdów.
Chwila namy³u. Duron chodzi poprawnie Barton nie. Problem w wiêkszym poborze
mocy odpada, bo zasilacze testowa³em ró¿ne. Czy¿by p³yta nie funkcjonowa³a
poprawnie z magistral± 333 MHZ? A mo¿e taki pech, ¿e ten egzemplarz p³yty
nie chce pracowaæ z tym egzemplarzem procka ?
Mo¿e kto¶ ju¿ mia³ tak zawik³any problem i potrafi co¶ doradziæ, bo ja nie
potrafiê tego realnie wyt³umaczyæ.

Pozdrawiam

Jacek