Re: padniety BIOS

Autor: bArT (baartekNO^SPAM_at_klub.chip.pl)
Data: Thu 01 Apr 2004 - 23:15:02 MET DST

Użytkownik "Jacek" <werosnik_at_SKASUJop.pl> napisał w wiadomości
> mam plyte glowna procomp bvc3a
> po wlaczeniu komp robi beeeeeeeeeep i wywala awaryjny bios
> Bios ROM checksum error
> Please insert system disk
> odpala sie dyskietka z dosem ale nie ma dysku twardego bo bios nie dziala
> stwierdzilem ze na kosci biosu (MPF89sf020 lub podobnie zamazane jest)nie
> dochodzi napiecie baterii
> pytanie-do ktorych nozek powinno byc podpiete zasilannnie;
> co moze byc przyczyna i jak ja usunac?????

        Mozesz wejsc do biosu?, bo z tego co napisales wynika, ze nie dziala
w sesie nie wykrywa Ci dysku, ale jak sie boot-uje i robi POST-a, po czym
przekazuje sterowanie do OS-a to moze oznaczac, ze np. bateria jest to
wymiany i nie trzyma ustawien, wiec wejdz do bios-a i zrob autodetect hdd.
Jesli po restart-cie (miekkim) bedzie ok to wymien baterie.

--
pozdr
bArT