Re: Cichy PC czyli chlodzenie woda :)

Autor: Jarek (chio_at_ds2.pg.gda.pl)
Data: Thu 01 Apr 2004 - 18:42:51 MET DST

Użytkownik "Michal Bien" <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl> napisał w wiadomości

> Hmmm, w jednym miejscu piszesz o 19 zl a tu w sumie o 200 - cos mi
> sie nie zgadza.

Pisałem o w sumie 6 wentylach w obudowie:
3 zwykłe (wspomagający wentyl od zasilacza, wdmuchujący powietrze z przodu
na dole obudowy, chłodzący dyski) 57zł
1 zwykły w zasilaczu 19zł
1 w vga silencer 59zł
1 na procku 45zł
w sumie 180 - rzeczywiście nie całe 200.

> Chyba troche koloryzujesz. B7200.7 sa troche glosniejsze od BIV ale
> nie az tak bardzo. Sam mam konfg w pelni oparty o wentylatory na
> termistorach i FM1 wiec mam porownanie - HDD w idle na pewno nie jest
> glosniejszy od 80 mm wentylatora krecacego sie nawet na 1200 RMP,
zwlaszcza
> jesli ten ostatni nie jest nowy a ma juz ~rok, dwa.

Nie koloryzuję. Może moje dwa jakoś dziwnie głośno szumią, ale nie sądzę.
Wentylatory mam na około 1500 obrotów. Może to przez te łożyska HSB są
bardziej ciche? 2 HD są z przodu obudowy i wyraźnie słychać różnicę z tyłu
obudowy (tu wentyl w zasilaczu 1000 obr) po wyłączeniu dysków. Co więcej
dodam że dyski nie są przykręcone w obudowie. Są przykręcone do metalowej
pseudo kieszeni (jest między nimi odstęp) a kieszeń leży na gąbce.

> Stosujesz softcoolery? Bo to troche duzo jak na jalowy bieg. W tej
> chwili mam np: 36 st na AXP2000+ przy ~1200 RPM.

W idle temperatura diody w procku spada poniżej 30stopni, ale temp mierzona
w inny sposób rzeczywiście na poziomie 34-40st. 55st po długim 100%
obciążeniu w ciepłym pokoju i oczywiście zamkniętej obudowie.

> [...]
> weza i zalania calego wnetrza komputera pod wplwem cisnienia wytworzonego
> przez fale z zalaczajacej sie pompki. I nie byl to byle jaki montaz bo ten
> zestaw chodzil bez ruszania ~1 roku.

> Nie masz ich czasem ustawionych bezposrednio nad soba, tak ze stykaja
> sie prawie i nie maja prawidlowej wentylacji? Bo znowu tem. troche za
duza.
> U mnie 2 dyski Seagate jak w sigu bez zastosowania dodatkowego chlodzenia
> maja w tej chwili 36 i 24 stopnie [a ostatni raz wylaczylem komputer ~2
> tygodnie temu]. Temp. typowa wynosi dla nich 36 i 26 st w moim konfigu.

Hmm... dziwne. A jak mierzysz? Bo ja w S.M.A.R.T. uważam że to najbardziej
wiarygodny pomiar we wnętrzu dysku. Termistor na metalowej obudowie dysku
rzeczywiście będzie pokazywał około temperatury powietrza w obudowie.
Dotknij od dołu tego co ma niby 36stopni powinien być zimniejszy od Twojej
ręki :)
Pozdrawiam
Jarek