Re: Mozna uszkodzic plyte glowna programowo?

Autor: Fosgate (fosgate_at_to.pl)
Data: Thu 01 Apr 2004 - 10:49:42 MET DST

> ale fizycznie plyta sie nie uszkodzi przez "zly" bios?
> nawet jak bios jest np. od innej plyty, czy z bledem?

Fizycznie płyta się nie uszkodzi ale jeśli BIOS jest walnięty to płyta i
tak nie odpali. Jedyne wyjście to przeprogramować BIOS w programatorze ale
trzeba:
1. Mieć programator
2. Najlepiej układ z właściwym BIOS-em wyjęty z takiej samej płyty
3. Zdolności manualne bardzo wskazane :-)
Może taniej będzie kupić nową płytę ? No chyba, że jest na gwarancji to
oddaj ją do serwisu i udawaj głupa, - Panie kochany włączyłem komputer i
tak się zrobiło...nie mam pojęcia co to jest BIOS...nic nie grzebałem w
komputerze itp, itd.

Ps. Rzecz najważniejsza, resetowałeś CMOS ? W zasadzie od tego powinno się
zacząć. Nie wiem czy pomoże ale warto spróbować. Ustaw jumper w położenie
'Clear CMOS' i zostaw go na kilka minut.
RF