Re: Cichy PC czyli chlodzenie woda :)

Autor: Jarek (chio_at_ds2.pg.gda.pl)
Data: Thu 01 Apr 2004 - 08:53:24 MET DST

Jeśli chcesz mieć cichy PC polecam wentylatory firmy Arctic. na allegro za
19 zł
nie polecam świecących wentylatorów tej samej firmy bo są głośniejsze i
sterowane przełącznikiem(3 ustawienia) a nie temperaturą powietrza.
Do tego dodać wentylator na grafikę i procka tej samej firmy. W sumie około
200zł. Mam takie chłodzenie (w sumie w obudowie 6 wentylatorów arctica) i
najgłośniejszym elementem są 2 dyski seagate baracuda 7200.7. Temperatura na
procu Barton 2500_at_3200 max 55st. Nie jest to rewelacja ale IMHO wystarcza.
Nie sądzę żebyś przy CPC bez chłodnicy wyciągnął lepsze wyniki. Czy byłby to
bardziej cichy zestaw - nie wiem nie mam porównania z CPC. Szum mojego kompa
z przodu z odległości "przy nodze" jest na poziomie szumu kaloryfera przy
ramieniu. W cichym pokoju przy zamkniętych oknach da się go usłyszeć nawet z
odległości 2m z boku("najgłośniejszy" jest z tyłu,ale jest tyłem do ściany).
O CPC da się znależć wiele opinii negatywnych..
Pozdrawiam
Jarek
PS. Jeżeli masz dyski Seagate (IMHO najcichsze) radzę chłodzić, bez
przewiewu grzeją się niebezpiecznie. U mnie jeden wentylator chłodzi 2 dyski
z ponad 50st do maks 40.

http://www.gazeta.pl/usenet/