Re: tv-out i napisy w filmach

Autor: Ali0 (ali0_at_wp.pl)
Data: Wed 31 Mar 2004 - 01:08:04 MET DST

Użytkownik "Roberto" <robert74_at_tkdami.net> napisał w wiadomości
> Posiadam kartę graficzną Radeon9200 128MB tv-out, podłączyłem kabelek
> s-video - euroscart, odtwarzam filmy na tv, ale nie ma napisów. Czy
istnieje
> jakieś rozwiązanie tego problemu? Czy trzeba zainstalować jakieś dodatkowe
> kodeki? (Są zainstalowane divx5.1.1 oraz xvid). Może jest jakiś
odtwarzacz,
> który wyświetla napisy również w telewizorze?

Najlepiej zainstalować filtr G400, który w odróżnieniu od ffdshow potrafi
nakładać napisy na czarnym polu pod obrazem fimu o proporcjach kinowych. Do
tego odtwarzacz SubEdit w którym można wyłączyć defaultowo napisy (żeby się
na monitorze nie dublowały z filtrem), oraz minimalizacja okienka tego
playera nie powoduje przerwy w odtwarzaniu filmu przez tv-out. Oczywiście to
wszystko dla trybu teatralnego w ustawieniach nakładki. W trybie "to samo na
wszystkich" problemów z napisami raczej nie ma, a dla trybu standardowego,
żeby usunąć w tv czarną plamę w miejscu filmu trzeba pobawić się suwaczkiem
"przyśpieszenie sprzetowe" na zakładce "Rozwiązywanie problemów" (oczywiście
odbije się to ujemnie na wydajności grafiki).