urzadzenie do wyłączania i włączania zasilania

Autor: Sergiusz Brzeziński (sb_at_bez.adresu.pl)
Data: Tue 30 Mar 2004 - 20:15:49 MET DST

Witam,

Potrzebuję zrobić urządzenie sterowane z komputera, które będzie
wyłączało i włączało zasilanie 220 V. Generalnie chodzi o resetowanie
modemu, który się zawiesił. Praca pod kontrolą systemu Linux. Serwer
pinguje sprawdzając stan łącza, jak kilka pingów nie wróci to wyłączamy
na chwilę i włączamy modem.

Jestem laikiem w dziedzinie elektroniki. Zastanawiam się, czy do
sterowania włączaniem zasilania wykorzystać jest lepiej port szeregowy
czy może USB. Podobno będzie do tego potrzebne zasilanie. Na oko USB
pasowałoby do tego.

Nigdy nie programowałem urządzeń we/wy. Czy USB jest łatwo oprogramować?
Jakie są potrzebne/dostępne biblioteki? Z tego co rozmawiałem ze znajomy
elektronikiem będę potrzebował tylko dać sygnał na jednym pinie jak będę
chciał wyłączyć urządzenie oraz zmienić ten sygnał jak będę chciał je
ponownie włączyć.

Co proponujecie żebym wykorzystał: USB czy port szeregowy? Z czym będzie
mniej kłopotów jeśli chodzi o oprogramowanie sterownika? Chodzi o to,
żeby zrobić to szybko i na temat.

pozdrawiam

Sergiusz Brzeziński