Re: obudowa kopie prądem

Autor: lukasz_at_goralczyk.com
Data: Tue 30 Mar 2004 - 10:40:21 MET DST

Zygi <creapi_at_poczta.fm> wrote:
[ciach]
> To było (i jest) możliwe tylko w urządzeniach podłączanych na stałe (bez
> pośrednictwa gniazdka/wtyczki). Natomiast nigdy nie było tak w lodówkach
> że obudowa była podłączona wewnętrznie do N z prostej przyczyny -
> użytkownik nie miał pojęcia w której dziurce był N, a w której L. I nie
> musiał bo dawniej też były gniazdka z bolcem tylko "zerowane". A obecnie
> "zawartość" bolca w gniazdku zależy od zastosowanej ochrony
> przeciwporazeniowej i jest to "zerowanie" (czyli łączenie "bolca" z
> przewodem N) lub uziemienie ochronne (czyli łączenie "bolca" z przewodem
> [...]

Ja juz nie wiem jak jest, pytalem kolege zawodowego elektryka ktory wtedy ze
mna byl i mi powiedzial tak jak napisalem. Rozrysowalem na schemacie i mi
tak wychodzilo, natomiast przy polaczeniu N z PE zaraz "na poczatku"
instalacji ni jak ta faza nie moze mi przejsc na obudowe...
Mniejsza o to, EOT, bo temat mozna by drazyc. Tak czy owak trzeba uwazac jak
stara instalacja i nie ma bolca.

Milego dnia.

--
Lukasz