Re: Jaką drukarkę wybrać?

Autor: chairon (chairon_at_[spam)
Data: Mon 29 Mar 2004 - 21:23:04 MET DST

Łukasz Ledóchowski <lukled_at_tlen.pl> napisał(a):

> Okładeczke możesz na obu drukarkach. Rzeczywiście Canony są okrutnie
> głośne, ale Epson C43SX do cichych też nie należy. Mimo wszystko chyba
> Canon sprawia gorsze wrażenie. Za to jest sporo szybszy i tańszy.

Rzeczywiście, Canon wygląda trochę jak chlebak :-)

W tej chwili przeglądam różne strony i mam coraz większe wątpliwości, bo
wyczytałem, że pojemnik do Canona wystarcza na 130 str., natomiast do Epsona
330 (druk w czerni). To mi trochę daje do myślenia, bo nie wiem czy niższa
cena tuszy do Canona nie idzie w parze z ich krótszą żywotnością. Z drugiej
strony odnoszę wrażenie, że zamienników do Epsona jest jakby mniej, ale to
może to nie jest prawda.

Jeśli chodzi o Canona, to wybrałbym raczej model i350 ze względu na
możliwość druku bez marginesów, choć w przypadku Epsona marginesy 3mm też
nie stanowiłyby problemu. Ponadto model i350 ma odbiornik na papier i to w
zasadzie przeważa nad i250 jeśli miałby to być Canon.

W zasadzie zastanawia mnie spora różnica w wydajności tuszy w Canonie i
Epsonie. Wszak pojemność mają zbliżoną, odpowiednio 9ml i 10.5-12ml w
zależności od producenta. Ale zużycie pewnie zależy od konstrukcji drukarki.
Gdzieś w komentarzach wyczytałem, że pojemnik do Canona ma 5ml, co
stanowiłoby sporą różnicę w porównaniu z Epsonem, ale na żadnej stronie nie
znalazłem informacji, która by to potwierdzała.

W zasadzie najważniejsza w tej chwili jest wydajność jednego pojemnika w obu
modelach. Mowa w tym wypadku o druku tekstu w czerni, bo jeśli okaże się, że
jeden tusz w Epsonie będzie dwukrotnie wydajniejszy aniżeli ten w Canonie,
to różnice cenowe przestają odgrywać aż tak znaczącą rolę.

--
chairon