Re: obudowa kopie prądem

Autor: Mirek (mirek88_at_go2.pl)
Data: Mon 29 Mar 2004 - 17:22:40 MET DST

On 3/29/2004 4:57 PM, lukasz_at_goralczyk.com wrote:

> Juz wiem, w starych urzadzeniach obudowa byla laczona z przewodem
> neutralnym, byla przerwa i sie odkladalo napiecie. Obecnie jest to zakazane.
Zupełnie nie tak, obudowa w urządzenia zawsze jest połączona z przewodem
PE czyli z "bolcem" natomiast w starych instalacjach w gniazdach bolec
był połączony z przewodem "N" (zero), mostek w gniazdku pomiędzy PE i N,
i w przypadku uszkodzenia przewodu N faza porzez rezystancję urządzenia
i mostek w gniazdku była sobie grzecznie na obudowie i mogła troszkę
boleć :).

--
           Mirek
   http://www.dextor.gos.pl