Piski BIOSu

Autor: Michal Durys (joe_at_CUT.THIS.anime.com.pl)
Data: Mon 29 Mar 2004 - 12:27:15 MET DST

Witam,

Od kilku dni mam problemy z komputerem. Objaw: podczas pracy obraz się
zamraża, komputer nie reaguje na nic. Problem występuje przy pracy z
Windows, zdarzył się też podczas późniejszej fazy inicjalizacji systemu
(po teście systemu wykonywanym przez BIOS). Pod Linuxem jak dotąd nie
wystąpił, ale może to być kwestia tego, że pod nim rzadziej pracuję.

Po resecie komputer startuje piszcząc i nie uruchamia się. Piski BIOSU
nagrałem i umieściłem tu:

http://www.albedo.art.pl/~joe/bios.mp3

Piski są najpierw dwa krótkie, a potem osiem nieco dłuższych. BIOS to
AMIBIOS v. 07.00.xx. Wedle rozpiski którą znalazłem w sieci
(http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html) osiem pisków może
oznaczać problem z pamięcią karty graficznej. To by mogło tłumaczyć
zamrożenie obrazu.

Chciałbym wiedzieć jaka jest wasza diagnoza problemu. Sugestie dotyczące
jego rozwiązania również będą mile widziane. Za pomoc z góry dziękuję.

Pozdrawiam,
Michał Durys