Re: Drugi twardziel

Autor: stefe (fgrsr_at_cbpmgn.sz)
Data: Mon 29 Mar 2004 - 11:46:23 MET DST

Dnia 2004-03-29 11:33, Użytkownik artek napisał(a):
> Mam takie oto pytanko,otoz planuje dokupic
> drugiegi HDD i nie wiem czy moja plyta temu
> podola a jesli nawet to jakie ustawienia mnie
> czekaja, bo nie jestem w tym specjalista. [...]

po twoim konfigu domyslam sie, ze kolejny dysk bedzie na jednej tasmie
ze starym HD. proponuje dokupic dodatkowy kontroler ATA100/133 i do
niego podlaczyc osobno jeden z dyskow. transfery miedzy dyskami beda
sporo lepsze (no chyba, ze to nie ma znaczenia).

a jak nie, to podlaczasz dysk do zasilania i do tasmy IDE, jezeli ma to
byc drugi HD ustawiasz w nim zworke slave (glowny dysk master), w biosie
automatyczne wykrywanie dyskow albo konkretne ustaiwnia dla urzadzen. no
i jak to nowy HD prawdopodobnie bedzie trzeba stworzyc partycje.

to wszystko... i zadbaj o dobre chlodzenie/wentylacje dyskow.

a osobiscie system postawilbym na nowym HD... nie musisz do tego kasowac
danych ze starego dysku, mozna to wszytko przeniesc np. za pomoca
norton ghost.

--
Pozdrawiam *stefe*
*GG* 1343214 *ICQ* 153770834