Re: CRT 19 cali

Autor: Tomek (POPRAW_thnet.eranet_pl_ADRES_at_man.lodz.pl)
Data: Sun 28 Mar 2004 - 23:26:16 MET DST

> ej nie daj spokuj. po pierwsze parametry gorsze niz ta iiyama

iiyamay to mają extra parametry "na papierze" :))) W praktyce, przynajmniej
te będące obecnie w sprzedaży (starsze były jakoś lepsze... ) przy "połowie"
deklarowanych parametrów (rozdzielczość, odświeżanie) dają tak słaby obraz,
że nie da się pracować - dotyczy to niestety także topowych modeli 22" !!!
co widziałem na własne oczy !!! i to podczas testów z różnymi dobrymi
kartami grafiki (Matroxy i ATI)

Zanim kupisz iiyame sprawdź dokładnie konkretną sztukę choćby w najprostszy
możliwy sposób - drobne czarne literki na białym tle często dostają cieni,
poświaty tym większej im wyższa rozdzielczość i odświeżalnie. Sprawdź czy da
się na 19" pracować choćby 1280x1024 przy 85 Hz, o wyżej zapomnij, nawet 22"
(202DT) nie nadaje się do pracy w wyższych trybach bo jest "rozmaz" :((( a
parametry pasma, odświeżania ma niesamowite...

Samsunga 959nf możesz za to obadać - tyle, ze to też na kineskopie
Diamondtron wiec czasem też cierpi na kłopoty z cieniami i poświatami za to
kontrast i kolorki ma znakomite. Czysty i bezproblemowy (literki prawie jak
na LCD, o żadnych poświatach nie ma mowy) obraz ma np. Samsung 957 - to na
klasycznym kineskopie z maską perforowaną więc zamiennie ma feler w postaci
mory (szare tło na cały ekran i widać interferencyjne kółeczka) no i
oczywiście kolory i kontrast już nie takie ładne jak na szczelinowcach no i
nie jest całkiem płaski, ta jego płaskość jest nieco "oszukana" poprzez
kształt szkła kineskopu, maska jest jednak nieco wypukła.

Sam mam Samsunga 975DF chyba już ze 2 lata i mimo że też ma swoje bolączki
(napisałem wyżej) wydał mi się jednak najlepszy z wtedy dostępnych i jak
sprawdzam obecne 19" nadal tak twierdzę :))) Tobie radzę więc ZDECYDOWANIE
nie ufać parametrom i CUDZYM opiniom a sprawdzać konkretne monitory w
praktyce. Na 19" daj typowe 1280x1024 przy 85 Hz i dokładnie się przyjrzyj.
Tylko tak wybierzesz sobie DOBRY monitor, oglądając kilka różnych modeli NA
WŁASNE OCZY !!! bo rozrzut jakości obrazu potrafi nawet między sztukami
tego samego modelu z rożnych partii być spory...

--
Tomek