Re: Digitalizacja w locie do MPEG4 lub DiVX z sygna?u TV...

Autor: lukasz_at_goralczyk.com
Data: Sun 28 Mar 2004 - 18:59:54 MET DST

Networker <networker_tnij_at_poczta.fm> wrote:
> ...czy ktos moze ma doswiadczenia w tym wlasnie temacie? Tzn czy uda?o mu
> si? jakos pod Linuxem zdigitalizowa? sygna? TV w locie i zapisywa? jako
> strumie? typu MPEG4 lub DiVX? Ewentualnie czy sa jakies karty kompresji
> sprz?towej on-line do takiego fortmatu pracujace pod Linxuem - czy ktos cos
> slyszal/wie?

Chodzi CI po prostu o zgrywanie telewizji (obrazu z karty TV) do jakiegos
formatu video? Tak jest to mozliwe pod linuxem i jest calkiem proste. Jest
wiele programow za pomoca ktorych mozna to zrobic, osobiscie polecam
mencoder (razem z pakietem mplayer) sa tez nvrec,cinerella (nie jestem
pewien nazwy) avidemux (ale nie wiem czy mozna). Jak tego uzywac odsylam do
dokumentacji (man mencoder), to leci mniej wiecej tak: mencoder tv:// -ovc
lavc -lavcopts [tutajopcje] -oac mp3lame -lameopts [tu opcje] -o
nagranie.avi .
Jesli chcesz miec lepsza jakosc to najpierw zgrywaj do mniej stratnego
formatu (mjpeg) a potem 2 etapowo do mpeg4 albo divx (albo xvid - polecam).
Tak, sa karty sprzetowe video pod linuxa ale kiepsko z supportem.

--
Lukasz
http://lukasz.goralczyk.com