Re: Asrock K7S8X bios ze zmianą V-core ??

Autor: Tommygun (pepesh[wytnijto)
Data: Sat 27 Mar 2004 - 17:00:34 MET

http://www.ocworkbench.com/2003/asrock/k7s8xguide/K7S8Xmods/k7s8x_voltage_mods.htm

> Jak to nie pozwala? Przecież to bios odczytuje parametry procesora i
> odpowiednio wysterowywuje układ regulacji napięcia. Jeśli by tak nie
> było, to nawet tych 5% nie możnaby dodać spod biosa. Elektronika
> pozwala, tylko nie ma do niej interface'u spod biosa.

doskonale to rozumiem, jednak wydaje mi sie ze jesli bylaby mozliwosc
programowej zmaiany napiecia z poziomu biosa to ludzie modyfikujacy
biosy do tej plyty na pewno by to wykorzystali, tak jak wykorzystali
możliwość zmiany timingow pamieci (dzieki czemu udalo mi sie uzyskac
~2940 MB/s, czego nie moze sie powstydzic nawet Nforce2). Nie znam sie
na tym ale moze gdyby napisac biosa od poczatku to moze mozna by bylo
zaimplementowac mu zmiany napiecia Vcore, moze poprostu oryginalny bios
programowo na to nie pozwala, a przeciez ludzie tworzacy zmodowane biosy
jedynie delikatnie przerabiaja oryginalne.