Re: Modem zewnętrzny 56k

Autor: TK (nospam-kochmans_at_polbox.com)
Data: Sat 27 Mar 2004 - 07:44:50 MET

Użytkownik ATZ Rzeszow napisał:
> Witam
>
> Szukam dobrego modemu zewnętrznego US Robotics 56k. Pytanie: czy lepiej
> wybrac tradycyjny na RS-232 czy coś z nowości na USB. Czy modem na USB nie
> ma żadnych przykrych niespodzianek? Główna zaleta jak dla mnie to brak
> zasilacza.

Modem na USB moze byc zwyklym softmodem, bo zlacze USB zapewnia
dostateczna przepustowosc, by przeslac sygnal w postaci surowej.

> Jak jest z pracą w Linuksie na USB?

Roznie w zaleznosci od modelu. Tzn. USB samo w sobie oczywiscie dziala i
modem zostanie zapewne wykryty, ale jego poprawna praca to juz osobna
bajka. Trzeba sie zorientowac, czy do danego modelu sa sterowniki i jaka
jest ich jakosc.