Re: udostępnianie drukarki i dysków w sieci DOS ->win98

Autor: Gabriel (geyb_at_polbox.com)
Data: Fri 26 Mar 2004 - 21:24:22 MET

Użytkownik Reksio napisał:
> Witam
> Próbuję połączyć w taką sieć 3 komputery : jeden nowy (jako "serwer"
> plików i stacja robocza) i 2 starsze P166- jako stacje robocze.
> Z przyczyn niezależnych ode mnie tylko na nowym jest Win98, drukarka igłowa
> i fiskalna, a na pozostałych ma być DOS/FREEDOS (obecnie na nich jest win98
> ale ma być usunięty).Czy jest możliwość zamapowania drukarki i dysku z kompa
> z win98 na DOSowych?
>
> Program magazynowy działa w trybie DOSowym. Na stacjach roboczych
> wystarczy zamapować dysk z "serwera" i drukarki - i wszystko O.K.
> [...]

Tak. Trzeba zaopatrzyć się w program NET.EXE i kilka plików z nim
związanych. Swego czasu opisałem podobną konfigurację tutaj:
http://tango.dynserv.net/komp.htm#msnetwork
Jakkolwiek tam komputer "serwer" pracował pod win 3.11, ale podobnie
rzecz się ma z win98. Można też poszukać normalnego klienta DOS-owego
sieci MS Network. Być może są dostępne w sieci niezależne projekty
klientów samby dla DOS-a. Programem NET.EXE podłączasz zarówno dyski
sieciowe, jak również mapujesz drukarki, więc opisana konfiguracja
powinna sprawdzić się w Twojej sieci.